Medlem

Vi försöker gemensamt få våra ballonger att vara i luften så ofta det är möjligt. Som medlem får du möjlighet att på nära håll delta vid ballongflygning. Det är troligtvis inte varje gång du får möjlighet att flyga med, men de som är kvar på marken och kör följebil, läser karta och är ballongspanare säger faktiskt att det är lika kul på backen. Det är mycket god social gemenskap i klubben. Alla kan bidra på något sätt!

Medlemsavgift
Medlemsavgiften för 2024 är 150 kr/person eller 250 kr/familj, till familj räknas hemmaboende barn upp till 20 år. Medlemsavgiften betalas in på klubbens bankgiro 5698-9767 tillsammans med uppgifter om namn, personnummer, adress, telefonnummer samt e-postadress om sådan används.

Far- eller flyg-listan
Vill du delta vid flygningarna kan du anmäla dig till klubbens "Far eller flyg-lista". Det innebär att du via SMS får information om planerad flygning.

Intresserad av pilotutbildning?
Tycker du att det är så kul med ballonger att du själv skulle vilja utbilda dig till pilot, medverkar gärna ballongklubben för att hjälpa till att underlätta för dig.

Aktiviteter
Dalslands ballongklubb får också inbjudningar till ballongmöten både inom Sverige men även utomlands. Man får nya vänner samt se nya platser genom att delta vid dessa festliga tillfällen som brukar vara mycket uppskattade. Kolla gärna under våra aktiviteter där det i kalendern brukar stå med vad som är på gång.

Inloggning för medlemmar och medlemsutskick
Är du medlem kan du logga in på hemsidan och få tillgång till ytterligare information, som exempelvis protokoll.

Om du vill stödja en kul grej som ballong är, men inte känner för att delta aktivt får du ändå gärna vara med i vår förening. Några gånger per år skickas ut ett Medlemsnytt med information om vad som händer i klubben.

Hantering av personuppgifter
I maj 2018 började den nya lagen Dataskyddsförordningen gälla. Ballongklubben har sett över hanteringen av personuppgifter för att följa lagen och tog i sitt arbete hjälp av riktlinjer och råd från Riksidrottsförbundet  och Datainspektionen. Klubben använder Riksidrottsförbundets system IdrottOnline, som medlemsregister. IdrottOnline har anpassats för att följa den nya lagen. Personuppgifterna som finns i medlemsregistret är personnummer, namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Har du frågor om klubben, ballonger och ballongflygning är du alltid välkommen att kontakta klubben! Kontaktperson är Eva Olsson.