Enkät 2007

Sammanställning av 2007 års medlemsenkät. Det kom in 87 svar av totalt 160 utskickade enkäter.

Åldersfördelningen i klubben

Hur länge har du varit medlem?

Varför blev du medlem?

Blev medlemskapet som du tänkt dig?

Har du varit med vid någon klubbflygning?

Har du flugit med i klubbens ballong?

Finns du med på Far- eller flyglistan?

Får du den information du vill ha?

Har du internet och e-post?

Övriga synpunkter
  • Ballongerna är ett trevligt inslag i miljön. Varje gång man ser en ballong i luften stannar man till en stund. Rogivande att se.
  • Är intresserad av Far o Flyg, men tror inte att jag gör någon nytta.
  • Vi gick med i klubben i år och har varit upp och flugit en gång med Peter. Det var helt underbart så jag hoppas det blir fler gånger. Hoppas också att vi kan hjälpa till i klubben det vore kul. Ska också anmäla oss på SMS-listan.
  • Har flugit en gång med Ballongflyg i Väst, Peter Olsson, mycket trevligt. En otroligt trevlig upplevelse. Lycka till i fortsättningen med klubben.
  • När jag löste medlemsavgift frågade ni om jag ville vara med på Flyg listan, det ville jag. Men jag har inte hört något eller om det inte meddelats något. Det vet jag ej. Jag ska anmäla mig på nätet. Lycka till.
  • Har haft dåligt med tid att följa med på ballongflygning hittills. Kommer inte att engagera mig så mycket att jag vill flyga själv, men är kul att kunna vara med någon gång.
  • Skulle gärna vilja se lite mer information via email och inte bara SMS. Framför allt för att jag inte kan vara med så ofta och då känns det onödigt att belasta er med kostnaden för att skicka till mig. Även lite bättre info om stundande resor vore trevligt, men det kanske löser sig med email i framtiden?
  • En maillista där info om flygningar går ut samtidigt som det skickas SMS vore trevligt. Kanske en annan lista för annan info.
  • Korgen är för hög för mig.
  • Inga andra synpunkter, men jag hoppas få bättre med tid så jag hinner vara med någon gång för det verkar väldigt kul. Hoppas det går bra för de som deltar.
  • Vi vill gärna hjälpa till er och delta i er verksamhet. När vi var med i somras trivdes vi utmärkt både med alla trevliga medlemmar och med "ballongjakten". Vi är gärna med som följebil även vid kommande flygningar, inte minst för att vi då får se nya delar av Dalsland, bestämda inte av oss eller er utan av vindriktningen. Skulle ni vilja utvidga er info till en medlemstidning så hjälper jag gärna till. För övrigt ser vi fram emot att träffa "ballonggänget" igen.